healthreport.gr, 22-6-2026, Μαρία Γλένη
Οι εργαστηριακοί γιατροί που συνεργάζονται με τον Οργανισμό, καταφέρονται κατά της διοικήτριας Θεανώς Καρποδίνη η οποία αποχωρεί από τον ΕΟΠΥΥ, καθώς δεν ανανεώθηκε η θητεία της από τον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη. Η Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της με ειρωνείες αλλά και με έντονες καυστικές εκφράσεις, επιρρίπτει ευθύνες στην απερχόμενη Διοικήτρια για την οριακή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος.
Ειδικότερα, μιλούν εκτός των άλλων για «θεσμική αλαζονεία» αφού όπως υποστηρίζουν τους πρόσβαλε και τους αποκάλεσε «ευεργετηθέντες αχάριστους», όταν της ετέθη το πρόβλημα των υποχρεωτικών επιστροφών (clawback) οι οποίες στραγγαλίζουν τον κλάδο. Η Ομοσπονδία με ειρωνικό τρόπο «ευχαριστεί» την Θεανώ Καρποδίνη γιατί δεν εφάρμοσε πρωτόκολλα συνταγογράφησης, γιατί οι έλεγχοι παρέμειναν ανεπαρκείς και γιατί τα ΦΕΚ εφαρμόστηκαν αποσπασματικά.
Η Ανακοίνωση των εργαστηριακών γιατρών
"Με τη λήξη της θητείας της κυρίας Θεανώς Καρποδίνη στην Προεδρία του ΕΟΠΥΥ, οι εργαστηριακοί ιατροί δεν θα μπορούσαμε παρά να την αποχαιρετήσουμε με τις θερμές μας… ευχαριστίες.
Την ευχαριστούμε γιατί κατά τη διάρκεια της θητείας της διαχειρίστηκε κάθε χρόνο εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, σε έναν Οργανισμό για τον οποίο έχει τεθεί επανειλημμένα δημόσια το ζήτημα της μη έκδοσης και δημοσίευσης επίσημων ισολογισμών για σειρά ετών. Έναν Οργανισμό που γνωρίζει με ακρίβεια πόσα πρέπει να επιστρέψει ο εργαστηριακός ιατρός, αλλά αδυνατεί να εξηγήσει με την ίδια ακρίβεια πού δημιουργείται η υπέρβαση, ποιος τη γεννά και γιατί την πληρώνει πάντα ο ίδιος κλάδος.
Την ευχαριστούμε γιατί δεν εφάρμοσε ουσιαστικά πρωτόκολλα συνταγογράφησης. Γιατί οι έλεγχοι παρέμειναν ανεπαρκείς και χωρίς ορατό αποτέλεσμα στον περιορισμό της υπέρβασης. Γιατί τα ΦΕΚ εφαρμόστηκαν αποσπασματικά, ημιτελώς και πάντως ποτέ με τρόπο που να προστατεύει πραγματικά ούτε τον Οργανισμό ούτε τους εργαστηριακούς ιατρούς από την ανεξέλεγκτη δαπάνη.
Την ευχαριστούμε γιατί, παρά τις συνεχείς προειδοποιήσεις μας, τις τεκμηριωμένες προτάσεις μας και την επανειλημμένη προσφορά μας να συμβάλουμε στην επίλυση του προβλήματος, κάθε προσπάθεια διαλόγου αντιμετωπίστηκε ως ενόχληση και όχι ως ευκαιρία εξυγίανσης ενός συστήματος που κατέρρεε πάνω στις πλάτες μας. Η γνωστή οδός παρέμεινε αμετάβλητη: καμία ουσιαστική παρέμβαση στην πηγή του προβλήματος και όλος ο λογαριασμός, στο τέλος, στα εργαστήρια.
Ας ειπωθεί λοιπόν καθαρά: ο ΕΟΠΥΥ πλήρωσε μέχρι εκεί που επέτρεπε ο κλειστός προϋπολογισμός του. Το υπόλοιπο κόστος των εξετάσεων, το κόστος της υπέρβασης, το κόστος της απουσίας αποτελεσματικών ελέγχων, το κόστος της μη εφαρμογής ουσιαστικών πρωτοκόλλων συνταγογράφησης και, τελικά, το κόστος της μη εξυγίανσης του συστήματος, το πλήρωσαν οι εργαστηριακοί ιατροί. Εκτέλεσαν εξετάσεις, εξυπηρέτησαν ασφαλισμένους, στήριξαν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και στο τέλος κλήθηκαν να επιστρέψουν μεγάλο μέρος της αμοιβής τους μέσω clawback και rebate. Αυτό δεν είναι ευεργεσία προς τον κλάδο. Είναι χρηματοδότηση του συστήματος από τον ίδιο τον κλάδο.
Γι’ αυτό και η περίφημη αναφορά της, στην εορτή του ΕΟΠΥΥ στο Πολεμικό Μουσείο, σε «ευεργετηθέντες αχάριστους» θα μείνει ως μία από τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές θεσμικής αλαζονείας απέναντι σε έναν κλάδο που δεν ευεργετήθηκε· ευεργέτησε. Αντί να σκύψει το κεφάλι και να αποδώσει τα εύσημα και τις ευχαριστίες της στους ιατρούς που κράτησαν όρθια την εργαστηριακή περίθαλψη των Ελλήνων ασφαλισμένων, επέλεξε να τους προσβάλει.
Χωρίς ίσως να το επιδιώξει, πέτυχε όμως κάτι ουσιαστικό: συνέβαλε στη συσπείρωση των εργαστηριακών ιατρών και στη δημιουργία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαστηριακών Ιατρών, του μοναδικού φορέα που εκπροσωπεί αποκλειστικά τους εργαστηριακούς ιατρούς της χώρας.
Η κυρία Καρποδίνη αποχωρεί αφήνοντας ως παρακαταθήκη έναν κλάδο οικονομικά εξαντλημένο, επαγγελματικά απαξιωμένο, αλλά πλέον ενωμένο και αποφασισμένο να διεκδικήσει την επιβίωση και την αξιοπρέπειά του.
Της ευχόμαστε καλή συνέχεια. Εμείς συνεχίζουμε, πλέον ενωμένοι, να διεκδικούμε την επιβίωση και την αξιοπρέπεια του κλάδου μας".



